Ile cukru zawiera Coca-Cola?

Ile cukru zawiera Coca-Cola?

W klasycznej Coca-Coli cukier jest na jednym z pierwszych miejsc w składzie, ale dostępne są też warianty kultowego napoju z mniejszą ilością cukru, a nawet bezcukrowe. Niepowtarzalny smak Coca-Coli nierozerwalnie łączy się ze słodyczą. W produktach marki zapewnia ją cukier, stewia oraz sztuczne słodziki.

Cukier w Coca-Cola Classic, Cherry Coke i Coca-Cola Vanilla

Klasyczna Coca-Cola i jej smakowe warianty są słodzone cukrem. W 100 ml napoju rozlewanego do butelek z czerwoną etykietą i puszek w tym kolorze jest go 10,6 g. Wiśniowa i waniliowa wersja zawierają 10,7 g cukru w każdych 100 ml. Łatwo zatem policzyć, że sugerowana porcja 250 ml tego kultowego napoju dostarcza odpowiednio 26,5 oraz 26,75 g cukru, to jest około 6,5 łyżeczki. Producent także wypuścił na rynek Coca-Colę o mniejszej zawartości cukru.

Stewia i cukier w Coca-Coli Life

Mniejszą zawartość cukru i ten sam doskonały smak oryginalnej Coca-Coli ma wersja Life. Część cukru zastąpiono stewią, naturalną substancją słodzącą pochodzenia roślinnego. Roślina o nazwie Stevia Rebaudiana rośnie w Ameryce Południowej i Środkowej, do obrotu w Unii Europejskiej została dopuszczona w 2011 roku. Ma o wiele słodszy smak niż cukier oraz nie ma kalorii. Dla podkreślenia zmiany w stosunku do klasycznej Coca-Coli wersja Life rozlewana jest do zielonych puszek i butelek z zieloną etykietą. Zawartość cukru w Coca-Coli Life to 6,7 g na 100 ml.

Ilość cukru w Coca-Coli Light i Zero

Ten sam smak, ale zero cukru – tak najłatwiej opisać Coca-Colę Zero. Coca-Cola Light cukru także nie zawiera, ale jej smak jest trochę inny, dość charakterystyczny. Zyskał zresztą rzeszę fanów. Zamiennikami cukru w obu wymienionych wariantach są sztuczne substancje słodzące. Wersja Light zawdzięcza słodycz dodatkowi aspartamu, a Coca-Cola Zero aspartamu, cyklaminianu sodu oraz acesulfamu K. Dzięki temu, że aspartam nie wpływa w żaden sposób na produkcję insuliny w ludzkim organizmie, Coca-Colę Light bezpiecznie mogą pić osoby chore na cukrzyce, czyli diabetycy.

Czytaj dalej

W jakich ilościach można spożywać cukier na co dzień?

W jakich ilościach można spożywać cukier na co dzień?

Nadmierne spożywanie cukru niekorzystnie wpływa na zdrowie. Dlatego ważne jest zastępowanie go w codziennej diecie innymi substancjami słodzącymi, np. stewią czy ksylitolem.

Dobowa dawka cukru ustalona przez WHO

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, by nie spożywać więcej cukru, niż wynosi określona dawka dostosowana do wieku i płci. Jest to odpowiednio: 36 g, 20 g i 12 g cukru na dobę dla mężczyzn, kobiet i dzieci. 1 łyżeczka cukru to 4 g, zatem łatwo policzyć, że dorosły mężczyzna nie powinien zjadać więcej niż 9 łyżeczek cukru w ciągu doby, limit dla kobiet to 5 łyżeczek, a dzieciom wolno zjeść tylko 3 łyżeczki cukru w ciągu 24 godzin. Biorąc pod uwagę fakt, że do bardzo wielu produktów dodawany jest cukier, może być trudno rygorystycznie przestrzegać tych zaleceń.

Cukier jest prawie wszędzie

Oczywistym źródłem cukru są łakocie. Czekolady, cukierki, batony oraz inne słodkie wyroby oprócz cukru zawierają również tłuszcz, co zwiększa ich kaloryczność. O ile zwykły cukier ma około 400 kcal w 100 g, o tyle czekolada mleczna może mieć ich grubo ponad 500. Cukier zawierają także słodkie wypieki i słodkie gazowane napoje. Ale jest on nawet tam, gdzie konsumenci się go nie spodziewają. Producenci żywności dosładzają soki owocowe, jogurty, a także pieczywo i np. płatki śniadaniowe. Aby zmieścić się w dozwolonej dziennej dawce cukru, trzeba z kalkulatorem w ręku czytać etykiety spożywanych produktów.

Naturalne zamienniki dla cukru

O wiele mniej kaloryczne są stewia i ksylitol, naturalne substytuty cukru. Stewia jest o wiele bardziej słodka niż zwykły cukier i do tego nie ma kalorii. Warto zwrócić na nią uwagę i włączyć ją do codziennej diety zamiast popularnego kryształu. Stewia nie wpływa na wytwarzanie insuliny w ludzkim organizmie, za to może obniżać ciśnienie krwi. Dzienny limit to 4 mg stewii na 1 kg masy ciała. Na stewię zwrócił uwagę właściciel marki Coca-Cola i stworzył produkt o nazwie Coca-Cola Life, w składzie którego znalazła się właśnie stewia.

Z kolei ksylitol, czyli cukier z brzozy, ma o połowę mniej kalorii niż cukier z buraków. Jego dzienne spożycie nie powinno przekraczać 40 g.

Czytaj dalej

Co to jest aspartam – proste wyjaśnienie

Osobom, które chcą prowadzić zdrowy tryb życia, zależy na tym, by wiedzieć, co jedzą. Wiedza ta pozwala im dokonywać odpowiednich wyborów w zakresie produktów i tym samym każdego budować swoją kondycję oraz pozytywne samopoczucie. Takie osoby powinny się zainteresować sztucznym substancjami słodzącymi.

Czytaj dalej

Skuteczne zapobieganie uszkodzeniu skóry: krem Cavilon DBC

Nietrzymanie moczu nie jest chorobą. To oznaka innego schorzenia. Istnieje wiele dolegliwości, które objawiają się w ten sposób. W związku z tym należy zawsze zgłosić się do urologa, żeby ten postawił diagnozę i wdrożył odpowiednie leczenie.

Czytaj dalej

Jak produkuje się nieklarowane soczki dla niemowląt

Soki nieklarowane są naturalnie mętne i słyną z urozmaiconych, bogatych właściwości odżywczych. W swoim składzie zawierają dużo substancji potrzebnych dla zdrowego funkcjonowania organizmu. Są bogate w witaminy, minerały oraz błonnik pokarmowy, co sprzyja ich popularności wśród osób pragnących przyspieszyć przemianę materii.

Czytaj dalej

Stomatolog na dłużej

Gdy dopada nas ból zęba, zwykle przestajemy myśleć racjonalnie. Jesteśmy gotowi pójść do każdego dentysty, byleby ten ulżył nam w cierpieniu. W takich przypadkach wybieranie dentysty, który jako pierwszy ma wolny termin, jest słuszne. W innych – kompletnie nietrafione. Dentystów w każdym mieście jest wiele, każdy ma swoje metody leczenia, ale nie każdy stawia właściwe diagnozy.

Czytaj dalej